Umjetna vs Emocionalna inteligencija

Imaju li Vaši zaposleni vještine potrebne za poslove budućnosti?

Kako se digitalizacija poslovanja odvija ubrzanim tempom, povećava se i usredotočenost na ulogu koju će umjetna inteligencija, tehnologija velikih podataka i strojno učenje imati u budućnosti radne snage i tržišta rada. U situaciji gdje se u gotovo 60% poslova trećina zadataka odnosi na tehnički automatizirane zadatke, prirodno je postaviti pitanje „Imam li vještine koje stroj ne posjeduje?“.  Ako ne, koje vještine trebamo imati kako bi ostali konkurentni

Koja je prednost strojeva?

Budimo iskreni – već danas postoje određeni zadaci, posebno upravljanje velikim bazama i ponavljajućim procesima, u kojima se strojevi izvrsno snalaze. Mogućnost da računala i roboti poboljšaju učinkovitost u poslovanju, od proizvodnje do obrade podataka, nešto je što nijedna tvrtka ne može zanemariti. Procjena je, da će se broj sati koje provedemo na poslu radeći fizičke zadatke smanjiti za 14% do 2030. godine, dok će oni zadaci koji zahtijevaju “osnovne kognitivne funkcije” (tj. oni koji ne zahtijevaju posebne treninge) biti smanjeni za 15% u istom razdoblju. Učinak na tržište rada je očit – oni zaposleni bez vještina koje strojevi ne mogu ponoviti postat će suvišni – u svakom smislu te riječi. 

Koji je nedostatak strojeva?

Kamo nas sve to vodi? Dobre vijesti dolaze u obliku fraze “emocionalna inteligencija”. Iako ljudi nisu baš dobri u memoriranju tisuća podataka u glavi ili sastavljanju 1000 automobila na sat, ipak imaju ogromnu prednost u odnosu na strojeve u jednom ključnom području. U tome što su ljudi. McKinsey predviđa da, iako 6% tvrtki u SAD-u i EU-u očekuje smanjenje radne snage  kao rezultat automatizacije, mnogo veći postotak (17%) očekuje da će rasti – pa odakle dolaze ti novi poslovi?

Poslovi u sektoru prodaje jedno su od područja gdje postoji realna prilika za rast – pod uvjetom da se timovi pravilno pripreme. Ključno je za shvatiti da vještine koje danas postižu uspjeh u prodaji ne moraju nužno biti relevantne već sutra. Dobro planiranje i današnji rad ključ je za osnaživanje sutrašnjeg uspjeha.

Soft skills  

Dva su glavna područja širenja koja se mogu lako svrstati kao „tehnička“ ili „socijalna“.

Prvo zahtijeva specifične vještine koje ili razvijaju ili koriste nove tehnologije u područjima kao što su analiza podataka, razvoj softvera, e-trgovina i društveni mediji. Dok drugi – ‘socijalni‘ poslovi – utječu na našu čovječnost, činjenicu da se na našoj osnovnoj razini volimo družiti s drugim ljudima. Značajan rast predviđa se za područja koja uključuju usluge kupcima, prodaju i marketing te trening i razvoj.

Gdje kreativnost susreće tehnologiju

Zanimljivo je primijetiti da se uloge neće razvijati usprkos tehnološkim poremećajima, već zbog njih. Tamo gdje možemo iskoristiti vještinu stroja za ponavljajuće, svakodnevne zadatke, naći ćemo priliku osloboditi značajno vrijeme kako bismo osnažili svoje socijalne vještine na radnom mjestu. Kada govorimo o umjetnoj inteligenciji (UI) važno je definirati ograničenja – UI može učiti, može se razvijati na temelju unaprijed zadanih uvjeta, ali i dalje se prvenstveno temelji na logičkom algoritmu. Ljudi su sve samo ne logični: pitajte sve koji su ikada napravili impulzivnu kupnju – mi donosimo odluke na temelju emocija više nego li razuma i ljudi su bolje „opremljeni“ nego strojevi za razumijevanje nelogičnih odluka.

Prekvalifikacija, usavršavanje, preispitivanje…

Je li budućnost svijetla? Da, jeste, ali s jednim velikim upozorenjem.

U ovim područjima – bilo tehničkim ili socijalnim – povećanje broja zaposlenih oslanja se na jednu značajnu pretpostavku. Trening. Bez inteligentnog i prilagodljivog razvoja vještina i usavršavanja, kroz širok raspon uloga, ljudi neće biti opremljeni za iskorištavanje prednosti koje nudi ova tehnološka evolucija. Ne možemo opremiti prodajni tim vrhunskim CRM rješenjem ako oni nemaju odgovarajuću stručnost kako bi izvukli maksimum iz njega.

Kako bi ostale konkurentne, tvrtke moraju prihvatiti tehnološke trendove kao pokretače, a ne prepreke – i za to će trebati hitne pripreme kako bi ostale konkurentne. Da bi se to postiglo trebat će vam fleksibilna, modularna i svakako prilagodljiva edukacija i trening.