Prodaja i ljetni odmor. Što imaju zajedničko?

Kakve veze putovanja imaju s prodajom? Pokušajmo razumjeti. Vrijeme je za ljetni odmor – i vrijeme da marljivi članovi prodajnog (i ne samo prodajnog) uzmu zasluženi odmor. No, prije nego što potpuno isključimo “prodajni dio mozga”, razmislimo imaju li naš odmor i svijet prodaje više zajedničkog nego što smo na početku ovog teksta mislili?

Budimo otvoreni za nove mogućnosti

Mi u Mercuriju uvijek govorimo o ‘globalnoj prisutnosti, ali o lokalnoj stručnosti’. Ali što zapravo mislimo pod ovim? Pa, to znači da u poslovanju postoje neke univerzalne istine, ali da se također isplati poštivati ​​i uvažavati lokalne običaje i kulture – bilo da se radi o svijetu prodaje ili samo o planiranju sljedećeg ljetnog putovanja. Hajde da pojasnimo…

Razmislite o svom odmoru – kada idete negdje na novu lokaciju – što očekujete? Isto kao i kod kuće? Naravno da ne – to bi bilo malo kontraproduktivno. Ono što očekujete je iskustvo u kojem donosite vlastitu perspektivu, ali očekujete da ćete se morati pomaknuti kako biste se prilagodili lokalnim varijacijama. Mislimo da već vjerojatno možete sagledati kuda ide ova tema.

Svaka destinacija, svaka kultura ima jedinstvene varijacije – varijacije koje su vidljive u svakoj verbalnoj komunikaciji, svakom osobnom susretu, svakoj transakciji. Kako bi izbjegao nesporazum ili uvredu, dobro pripremljeni putnik se, naravno, malo pripremi prije odlaska u inozemstvo.

Dobri savjeti za putovanje bez izazova

U nastavku je 5 dobrih savjeta sa web stranice worldpackers.com:

  1. Proučite lokalnu kulturu odredišta u koje putujete
  2. Porazgovarajte s osobama koji su već bili na tom odredištu
  3. Poštujte lokalnu kulturu
  4. Održavajte dobru i pozitivnu komunikaciju
  5. “Uključite” empatiju

Jeste li primjetili nešto interesantno? Da – uz samo malo preoblikovanja – ovo je prilično dobar popis najboljih praksi za učinkovito pregovaranje o prodaji. Povežimo gornjih 5 savjeta s još nekoliko preporuka s kojima će učinkoviti pregovarači biti dobro upoznati:

Unaprijed proučite kulturu svoje destinacije. Istražite područje poslovanja.

Razgovarajte s nekim tko je već putovao tamo. Razgovarajte s kolegama kako bi prikupili više informacija.

Poštujte lokalnu kulturu. Poštujte individualne prioritete i stručnost sugovornika..

Održavajte dobru komunikaciju. Jasno predstavite svoju situaciju putem bilo kojeg kanala – fizičkog ili digitalnog.

Imajte empatiju. Pogledajte na svijet iz perspektive sugovornika.

Ista ponašanja koja stvaraju ugodan, nagrađujući doživljaj putovanja nevjerojatno su slična onim ponašanjima i vještinama koje koriste najbolji prodajni predstavnici, s posebnim naglaskom na tehniku prodaje – Value Based Selling. Naša sposobnost suosjećanja s drugima – temeljena na poštovanju i razumijevanju drugih kultura i perspektiva – nam omogućuje da uspostavimo odnose s ljudima iz različitih sredina i regija.

Priprema je ključna

Ovo razumijevanje je uvijek izgrađeno na solidnom istraživanju prije nego što otputujemo/ uđemo u pregovore o prodaji – tako da će se vrijeme koje odvojite na stvarno upoznavanje detalja vašeg odredišta/ potencijalnog klijenta doista isplatiti.

Bilo da se radi o učenju nekih ključnih fraza na lokalnom jeziku ili stjecanju razumijevanja aktivnosti koje bi mogle uzrokovati uvredu (od kodeksa odijevanja preko rukovanja do točnosti), malo pripreme može donijeti dobru “dividendu” – ponekad doslovno.

Dakle, dok ste na odmoru, bilo da se cjenkate za prostirku u Marakešu ili razmišljate o cijeni kave u kafiću na plaži, zapamtite da su, iako je (definitivno) pametno ostaviti svoj “prodajni šešir” kod kuće, prilagodba i poštivanje jedinstvenosti okruženja ključ za sretan ljetni odmor… a također bi vas mogao naučiti nečemu što vrijedi zapamtiti kada se vratite na posao. Uživajte u ljetnom odmoru!

Campari's success story with Mercuri International

When we say ‘global reach, local expertise’, it’s more than a tagline. Our training consultants major task is to understand a business’s needs and work with them to design a training solution that works for them and their specific workforce, no matter where they are located. Read more about how Mercuri International helped Campari to increase sales with training to over 150 sales executives.

Read more

We coach across teams and borders

Generating growth on a global basis takes more than just good intentions. It demands the ability to adjust continuously and learn new skills. Mercuri International’s sales experts coach across teams and borders – helping you to align sales across the whole organization both on a local and global level. Are you working internationally and need support within sales performance? We’re here to help.

Contact us